La importancia de considerar las deformaciones para predecir el comportamiento de una mezcla asfáltica en servicio. Caso de estudio: variación de las propiedades de las mezclas asfálticas modificando el cemento asfáltico

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Enrique A. Fensel

Abstract

It analyzes how standardized, recommended and frequently used tests can lead to results that are not consistent with the behavior of the analyzed material.


A comparison is made with results obtained through other tests that are known to respond well to the service behavior of asphalt mixes.


For this, the results of the Indirect Traction test (on cores and Marshall specimens of hot dense asphalt mixture CAC D-19, according to the Dirección Nacional de Vialidad) are related to the permanent plastic deformations obtained with the rolling test.


The incidence of the different asphalt types of cement used, the only variable introduced in the asphalt mix, is established, keeping the granular structure constant (grading curve of the aggregates) and using the same aggregates and filler in all cases.


Finally, the response of the material is evaluated by Indirect Traction and the results are compared with those obtained with the rolling test.

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How to Cite
Fensel, E. A. (2023). La importancia de considerar las deformaciones para predecir el comportamiento de una mezcla asfáltica en servicio. : Caso de estudio: variación de las propiedades de las mezclas asfálticas modificando el cemento asfáltico. Ingenio Tecnológico, 5, e038. Retrieved from https://ingenio.frlp.utn.edu.ar/index.php/ingenio/article/view/77
Section
Artículos

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